Signing specialist VEVR nu ook expert in duurzame standbouw
“Marketing is tegenwoordig een combinatie van zowel offline als online uitingen,” vertelt VEVR-directeur Richard van der Hee. Het bedrijf, vooral gespecialiseerd in het offline gedeelte, bouwt duurzame huurstands van alle mogelijk design en geschikt voor verschillende marketingtechnieken. “Daarmee hoeft de klant minder te investeren en kan deze met het marketingbudget veel meer kanten uit.”
Van Essen Van Raay (VEVR) is een bedrijf dat onder meer gespecialiseerd is in deze vorm van standbouw en signing. Signing? “Het is een verzamelwoord voor alles wat te maken heeft met offline visuele communicatie door middel van beelden en teksten, waarbij je kunt denken aan bewegwijzering, belettering op voertuigen, interieurvisuals of lichtreclame,” legt Van der Hee uit. Een tak van sport die het bedrijf al sinds jaar en dag beheerst. “
VEVR expert op het gebied van duurzame standbouw
De laatste jaren is het bedrijf zich ook meer gaan toeleggen op standbouw. “Dat deden we altijd al, maar nadat VEVR in 2018 verhuisde naar een groter pand én een groot gedeelte van het bedrijf Tekstudio overnam, haalden we daarmee niet alleen een flinke inventaris in huis, maar ook ontwerpers en standbouwers. Dat gaf ons de mogelijkheid om onze standbouwcapaciteiten en de expertise uit te breiden.” Nog altijd is de wereld van de beurzen en soortgelijke evenementen populair. Bedrijven hebben behoefte aan stands waarmee ze zich goed kunnen presenteren en het liefst ook onderscheiden. “Nog niet zo lang geleden werden er ofwel kleine “vier bij vier”- stands gebouwd, of juist enorme exemplaren. Bedrijven troefden elkaar er bij wijze van spreken mee af. Hele huizen werden er neergezet, die na zo’n evenement in de container verdwenen. Zonde van de investering.”
Omdat zoiets niet meer van deze tijd is en veel standbouwers daardoor in de crisistijd failliet gingen, zo’n stand kostte de klant immers veel geld, werd het tijd voor een ander soort standbouw. Van der Hee: “Stands zijn nog altijd belangrijk, maar wij hebben het over een andere boeg gegooid. Wij verhuren stands van een duurzaam aluminium. Dat betekent voor de klant dat de investeringen lager zijn en de stand veel sneller is op te bouwen. Nadien breken we de stand af en kan het materiaal een volgende keer opnieuw worden ingezet -in een andere vorm- voor een nieuwe klant. Tevens is de verlichting in de stands ook uitgevoerd d.m.v. LED-verlichting. Zo spreek je van een duurzaam concept. Dat is veel meer van deze tijd.”
Online en offline marketing vullen elkaar aan
Er is met dit nieuwe systeem veel mogelijk. Het bouwsysteem is zelfs helemaal weg te werken om dat wat de klant wil laten zien nog duidelijker naar voren te laten komen. Denk aan visuals in de vorm van bijvoorbeeld LED-videowalls. Dus geen grote houten bouwwerken meer. “Wij zijn hier als VEVR heel actief mee. Dat geeft ook aan dat reclame en marketing niet louter om online uitingen gaat, ook al zijn we geneigd dit tegenwoordig te denken. Het is een mix van off- en online marketing. Een bedrijf is bijvoorbeeld zowel zichtbaar op social media als fysiek op een beurs. En door middel van signing, een reclameuiting op een vrachtwagen bijvoorbeeld.” Van der Hee maakt duidelijk dat het marketingbudget van een bedrijf vroeger soms wel in één keer opging aan die houtbouwstand en tegenwoordig wordt onderverdeeld in een bedrag voor een online marketingcampagne én het huren van een duurzame stand. “Het een sluit het ander niet uit. Online marketing is hot, maar de impact van een voertuigreclame én een mooie stand op een beurs mogen niet onderschat worden. Digitaal en fysiek vullen elkaar aan.”
VEVR
Harselaarseweg 27, Barneveld
Tel. 0342 – 421 002
[email protected]
www.vevr.nl