Met klanten in meer dan 15 landen, een groeiend merkenportfolio en een groot bereik op sociale media, trekt Het Olde Jagthuys grote aantallen mensen richting Barneveld. Het geheim is het onvervalst vasthouden aan de stijl van landelijk wonen. ‘Steeds vaker worden we benaderd door grote merken of ze in onze schappen mogen liggen.’
Achter de smalle winkelpui van Het Olde Jagthuys aan de Langstraat in Barneveld, in de directe nabijheid van Hema en Expert, schuilt meer dan je in eerste instantie denkt. Niet alleen word je als bezoeker verrast door de 350 meter grote interieurwinkel die volgt achter de groene pui. Grote kans dat je winkelt tussen klanten met dialecten uit alle windrichtingen van het land. En wekelijks typen Belgische en Duitse klanten ‘Langstraat 61, Barneveld, Nederland’ in hun navigatie. De reden daarvoor is volgens eigenaresse Lianne Pellikaan overduidelijk. ‘We houden strikt vast aan een heel duidelijke woonstijl, het landelijke wonen. Hierdoor weten klanten dat ze alles daarvan bij ons kunnen vinden. Waai je als winkelier met alle modegrillen mee, dan weet een klant niet wat ze kunnen verwachten. Je hebt als winkel dan geen duidelijk profiel. Dat hebben wij overduidelijk wel. Wanneer dit je woonstijl is, dan voel je je bij ons als een kind in de snoepwinkel. Die klanten komen dan ook van heinde en ver naar Barneveld.’
Inspiratie via sociale media
Sociale media heeft een belangrijke rol in de uitdijende klantenkring van Het Olde Jagthuys. ‘Mond op mond reclame blijft van alle tijden en is de mooiste en goedkoopste reclame. Maar het duurt even voor klanten over de grens dan van je hebben gehoord’, vertelt Lianne met een glimlach. ‘De klant bereiken op het juiste moment, met de juiste boodschap, daarin speelt internet en sociale media een onmisbare rol. Het gaat in onze branche om het overbrengen van inspiratie. Dat doen we met veel foto’s en filmpjes.’
Ook het zoeken van extra personeel, door de toename van het werk, werd uitgerold via de eigen sociale media met tienduizenden contacten. ‘We voelen ons gezegend dat we zelfs uit kandidaten die graag binnen onze woonstijl willen werken konden kiezen.’
Nieuw: Brynxz, WoodWick en Hoffz
Dat Het Olde Jagthuys groeit in gezag op het gebied van ‘wonen’ blijkt ook wel uit het feit dat steeds meer grote merken proberen een plekje in het schap te veroveren. ‘In het verleden werden we regelmatig afgewezen, maar op dit moment worden we juist benaderd door grote merken. Zo is begin dit jaar Brynxz bij ons binnen gekomen en op dit moment wordt de winkel klaar gemaakt voor de kaarsen van WoodWick en de meubels van het exclusieve merk Hoffz. Maar, we houden vast aan onze stijl; alleen de landelijke producten van deze merken nemen we op voorraad.’
Lianne, haar man Florus en de vijftien medewerkers bieden naast de beste en mooiste producten in het landelijke wonen, ook vooral een luisterend oor aan de klant. ‘Dikwijls zoeken klanten een meubel wat niet bestaat, maar wat bij een van onze producenten wel speciaal voor de klant gemaakt kan worden. Dat is het voordeel van een particuliere winkel met directe en korte lijnen met leveranciers. Dan is bijna alles mogelijk voor de klant.’

Sfeerdagen op D.V. 6-8 november
Op dit moment rolt de najaars- en kerstdecoratie weer in grote aantallen de winkel aan Langstraat 61 binnen. ‘De winkel is deze maanden nog net weer even wat gezelliger’, vertelt Lianne. ‘Daarom houden we ook speciale sfeerdagen met een hapje en een drankje en veel nieuwe producten. Dit jaar staan ze gepland op D.V. 6,7 en 8 november. Iedereen van harte welkom!’
Het Olde Jagthuys
Langstraat 61, Barneveld
Tel. 0342-220066
info@hetoldejagthuys.nl
www.hetoldejagthuys.nl